Eigen bezorgers en monteurs
Klant waardering Trustpilot: 9,3
Acties & Opruimingen 2024
Vragen? Bel 035-6918115
Plan nu uw monteursbezoek

Monteur nodig voor storing? Vind alle info over reparatie, kosten etc.

Artikel geplaatst op: 03-02-2023 | update datum: 03-03-2023

Monteur nodig voor reparatie aan uw wasmachine, koelkast, inbouw vaatwasser of Quooker? Vind alle antwoorden over kosten, reparatie en planning Naast onze winkel in Bussum kunt u bij De Schouw terecht voor de reparatie van vrijwel alle merken vrijstaande en inbouw apparatuur. Van wasmachine tot inbouw vaatwasser en van AEG tot Zanussi: wij helpen u graag verder. Onze eigen monteurs komen in regio 't Gooi en omstreken.

Hieronder vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen omtrent monteursbezoek van onze eigen monteurs. Buiten onze eigen regio regelen wij ook de service, maar dit doen we met partners waar we mee samenwerken.

Monteur nodig? Bel De Schouw op telefoon nummer 035 - 69 18115 of mail naar klantenservice@deschouwwitgoed.nl.

Onderwerpen:




VEEL GESTELDE VRAGEN OVER EIGEN REPARATIE DIENST DE SCHOUW WITGOED:




VEEL VOORKOMENDE STORINGEN



Hoe weet ik of uw monteurs goed zijn?
Al onze monteurs hebben minimaal 1x per jaar een cursus van de fabrikant om de nieuwste producten te leren repareren, om kennis met elkaar te delen omtrent veel voorkomende storingen en om ervaringen met elkaar te delen om kwaliteit van apparaten te verbeteren. Deze trainingen zijn dus zowel in belang van onze monteurs als ook in belang van de fabrikant en er wordt hier veel waarde aan gehecht. Bij diverse fabrikanten wordt een certificaat afgegeven na het succesvol afleggen van deze cursus. Naast deze cursussen delen onze monteurs ook hun opgedane praktijk kennis met elkaar en staan zij in rechtstreeks contact met een hoofdmonteur van de fabrikant.


Ik heb een probleem met de afvoer. Wie moet ik hiervoor bellen?
Een probleem met de afvoer is altijd een lastige: ligt het aan de machine dan kunt u ons het beste bellen, maar is het een verstopt riool dan ligt de expertise weer bij een specialist op dat gebied. Bij twijfel adviseren wij u om ons toch even te bellen dan kunnen we aan de hand van uw uitleg en de storing indicatie een goed advies afgeven welke partij u hier het beste voor in kunt schakelen. Niks is zo zonde als een monteur laten komen die uiteindelijk weer onverrichte zaken terug moet omdat het zijn tak van sport niet is.


Hoe weet je of je wasmachine kapot is?
Als de wasmachine continu lekt, is er een probleem met de aan- of afvoerslang. Als de wasmachine alleen tijdens het vullen lekt, is er een probleem met de toevoerslang of het waterinlaatventiel. Als de wasmachine alleen tijdens het pompen of centrifugeren lekt, is de afvoerslang of de kuip beschadigd.


Repareert u ook Quookers?
Ja zeker, ook voor een Quooker kunt u bij ons terecht. Wij voeren sowieso het onderhoud voor uw Quooker uit. Bij de opgave van een storing maken wij een inschatting wie het beste en snelste de storing op kunnen lossen. Dit is afhankelijk van de aard van de storing en de benodigde onderdelen. Op basis daarvan geven wij het advies of onze eigen monteur dan wel de monteur van Quooker het beste bij u kan komen. Ons uitgangspunt is u als klant het beste en het snelste te helpen, vandaar dat we bewust deze overweging maken.


Ik heb mijn apparaat niet bij u gekocht, kunt u deze dan wel repareren?
Dat is geen enkel probleem, alhoewel wij bij drukte wel voorrang geven aan klanten die bij ons de aankoop gedaan hebben. We hopen dat u hier begrip voor heeft. Maar wij hebben voldoende capaciteit om ook uw storing op een snelle en vakkundige wijze te behandelen en alleen rondom hele drukke periodes (vlak voor Kerst of in een hete periode met veel kapotte koelkasten bijvoorbeeld) zou u van deze voorrangsregel iets kunnen ervaren.


Ik wil graag een afspraak maken voor een monteur voor na mijn vakantie. Kan dat?
Dit is geen enkel probleem. Nog sterker verteld: een afspraak op langere termijn heeft zelfs onze voorkeur omdat we hier goed rekening mee kunnen houden en omheen kunnen plannen. Bel of mail ons dus gerust en wij plannen de storing voor u in.



REPARATIE IN REGIO 'T GOOI EN OMSTREKEN



In welke plaatsen komen uw monteurs voor reparatie?
Zoals aangegeven richten wij ons me de reparatie door onze eigen monteurs op de regio 't Gooi en omstreken. Naast Bussum, Naarden, Huizen, Eemnes, Laren, Blaricum en Hilversum bezoeken wij ook Almere, Bunschoten, Spakenburg, Muiderberg, Kortenhoef, Muiden, Nederhorst den Berg en Weesp.


Ik zoek een monteur voor reparatie van mijn vaatwasser maar ik woon in Almere. Komt u daar ook?
Ja zeker, wij zitten met hele grote regelmaat in Almere en kunnen ook daar onze monteur uw storing laten oplossen. Bel of mail ons en we maken een afspraak voor bezoek van de monteur.



PLANNING: WANNEER KAN DE MONTEUR?



Hoe snel heeft u een monteur beschikbaar?
Wij streven in normale omstandigheden (buiten vakantieperiodes om) een eerste bezoek met uiterlijk 2 werkdagen, maar meestal lukt het ons met 1 werkdag. We kunnen dus vrij snel een eerste diagnose stellen zodat u de juiste informatie heeft waarop u uw beslissing voor de reparatie kunt maken.


Kan de monteur ook vroeg komen op de dag?
Ja, indien er in de planning nog plek voor is kunnen we u storing vroeg op de dag plannen. Dan is de monteur rond 8.15 uur bij u en kunt u daarna uw eigen programma van de dag draaien. Wel zo handig.



PLANNING: HOE LAAT KOMT DE MONTEUR?



Kan ik ergens achterhalen hoe laat de monteur komt?
Ja zeker, u ontvangt van ons direct bij het telefonisch contact een tijdsindicatie. Daarnaast proberen we u op verschillende manieren op de hoogte te houden van het bezoek van onze monteur aan u.



KOSTEN EN BETAALWIJZE



Wat kost een bezoek van de monteur?
Wij rekenen binnen onze regio een vast tarief van 80 euro inclusief 21% BTW. Voor dit tarief komt de monteur voorrijden en hij gaat hij de storing onderzoeken om de diagnose te stellen. Bij een kleinigheidje zal hij het probleem direct oplossing, bij een grotere storing zal hij u erbij roepen en met u - aan de hand van een prijsopgaaf - overleggen over de problematiek. U weet dan heel duidelijk waar u aan toe bent en wat het totale verhaal u eventueel zou kosten en kunt op basis van die gegevens beslissen of u de reparatie wel of niet wenst uit te laten voeren.


Rekent u ook apart voorrijkosten?
Nee, wij werken met een all-in tarief van 80 euro waar zowel het stellen van de diagnose als het voor komen rijden bij in zitten. Wij rekenen dus geen aparte voorrijkosten, ook niet als we een tweede keer voor de storing of het erin zetten van een onderdeel terug moeten komen.


Hoe weet ik of repareren nog rendabel is?
Dit is altijd een lastige vraag om te beantwoorden, maar juist daarom werken wij met een all-in tarief voor het stellen van de diagnose. Als u één van onze monteurs laat komen weet u dat u voor 80 euro weer waar u aan toe bent. En op basis van de prijsopgaaf, de leeftijd van het apparaat en de staat waarin het apparaat zich bevindt kunt u een goede afweging maken. Kiest u er voor het apparaat te laten repareren? Dan voeren wij dat - als de onderdelen in de bus aanwezig zijn - direct voor u uit. Kiest u er toch voor een nieuw apparaat te kopen en u schaft deze binnen twee weken bij ons aan, dan ontvangt u 40 euro van de diagnose kosten van ons retour. Omdat wij waarderen dat uw uw aankoop weer bij ons doet.


Hoe werkt het met betalen / afrekenen als ik een monteur laat komen?
Onze monteurs hebben een pinautomaat bij zich, dus u kunt direct en veilig de kosten voor bezoek van de monteur afrekenen. Wel zo gemakkelijk.



MONTEURSBEZOEK BIJ GARANTIE



Mijn wasmachine valt nog onder garantie. Hoe werkt dit dan als uw monteur komt?
Ook binnen garantie kunt u een beroep doen op één van onze monteurs. Afhankelijk van de storing kan het zijn dat wij de keuze maken om de monteur van de fabrikant te laten komen, maar die inschatting maken we op basis van de storing. Als onze eigen monteur komt kan hij vaak ook de storing binnen garantie voor u oplossen. Wij regelen dan de rest met de fabrikant.